lørdag den 21. februar 2009

"Den skal bare være klam og ulækker"

Det var hvad bestillingen lød på fra Oliver der fejrer 7 års fødselsdag i dag for alle drengene i 0.kl - og hans mor så også meget mærkelig ud da jeg straks foreslog en gryde med afhuggede fingre og øjenæbler i.

Jeg hyggede mig virkelig med at lave fingrene - de blev lavet en blanding af marcipan og sugarpaste og blev ret virkelighedstro:



Og øjenæblerne blev lavet med reptil-pupil:



Kagen blev bagt i en ildfast skål fra Ikea, smørcremen blev farvet MEGET rød for at ligne blod så meget som muligt og som den sidste finish lavede jeg rødt gele til at komme ovenpå for den blanke effekts skyld:



Close-up



Han var meget benovet og meget tilfreds da jeg afleverede kagen i dag....

9 kommentarer:

Karina sagde ...

Du favner vidt, -fra de smukkeste bryllupskager til de "klammeste" uhyggelige kager! :o) Og hvor er de skønne hver for sig! Jeg kan rigtig godt li´de afhuggede fingre :o)

Karina

Anonym sagde ...

Hold da op, gid man havde din fantasi, og kunnen :o) Super flot

Anonym sagde ...

Hvor er den bare..... SKØN og KLAM -SS- Altså på klart den fede måde :o)

De fingre er bare så livagtige...

Line sagde ...

Yaaaak! Du har ramt plet. Den er da for klam og helt vildt cool. Årh, jeg ville give meget for at se den flok klassekammeraters ansigter, da de så den. Jeg håber Alma er med på at få sådan en, når hun når den alder hvor halloweenparties bliver hot.

Det var godt du købte det IKEA-fad. Sådan et må jeg også have, kan jeg se på det hele.

klappeklappekage sagde ...

Tusind tak alle 4 - der kan vidst ikke være tvivl om at jeg hyggede mig med at lave afhuggede fingre ;-)

Anonym sagde ...

FØJ. Især figrene er helt utrolige jeg kan godt forstå han var glad. Det er ikke mange der kan sætte en så vammel kage på bordet til sin syv års dag.

Anonym sagde ...

Nøj....hvor er den god!!!!

Anonym sagde ...

neeej hvor er den god og jeg har også tænkt mig og lave den som halloween kage og jeg har prøvet og finde noget sugarpaste men det er som om at jeg ikke kan finde noget men kender du et sted på nettet eller et supermarked hvor man kan købe det

Unknown sagde ...

Jeg skal holde heksefest for min datter i weekenden og vil prøve at lave en kage som din, da den rammer spot on på temaet:-)

Jeg har dog et spørgsmål, hvad med bagetiden, når du bager kagen i en jerngryde? Tænker, den bliver lidt højere end i en bradepande og skal have længere tid?
Mvh
Heidi