søndag den 15. februar 2009

Valentins bryllupskage

så oprandt dagen for årets første bryllupskage. Jeg havde haft parret til prøvesmagning i januar og valget faldt på mudcake bunde med appelsinmousse og hindbærmousse og en marcipanbund i midten. Tung kage,der klart kommer under dessertkage kategorien - men den smagte himmelsk kan jeg afsløre.

De valgte at kagerne skulle være hjerteformede og med guld silkebånd forneden. Der er lavet scrolls med royal icing dutter på siderne af hver anden kage. Blomsterne på toppen var også i hendes buket og dem på kagen er lavet i et sukkerprodukt der hedder flowerpaste.





Kagen var til 100prs

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Whau! Hold da op den er smuk!

klappeklappekage sagde ...

Mange tak :-)

Anonym sagde ...

Hvor er den bare flot...

Jeg elsker kager der er hvide... Denne her ser så flot og elegant ud...:o)

Line sagde ...

Wau, hvor er den sej, Mette. Enkel og stilet. Blomsterne er fantastisk udført og bladene !!! De er virkeligt natutro. Vil du afsløre hvordan du har lavet dem? Ikke fordi jeg er den store blomstermager. Men imponeret er jeg.

klappeklappekage sagde ...

@ Line - du kan jo enten komme forbi så skal jeg gerne vise dig hvordan man laver bladene og ellers skal jeg prøve at huske at lave en billedserie næste gang jeg laver blomster

Anonym sagde ...

Hej Mette. Nu har jeg været inde og studere din side og hold da op nogle flotte kager, du laver :)

Så nu er jeg lige lidt fræk og spørge om du laver kager på bestilling og hvad de i såfald ligger i prismæssigt? :)

Jeg skal giftes til august og kunne nemlig godt tænke mig noget ala denne http://www.bryllup-bryllupskager.dk/bryllupskage.htm Synes den er fantastisk smuk og så kan jeg godt li detaljen med de to børn. Vi har 2 børn og jeg vil også gerne vil ha dem med på kagen, da vi jo hører sammen alle 4 :) Vi bliver ca 40-45 mennsker... og brylluppet er til august.

Mvh Karina

Karina.from@jubii.dk