tirsdag den 29. maj 2012

Aldrig mere flødefyld!!!

Eller.....aldrig er nok lige hårdt nok sat op men de sidste par gange jeg har lavet kager med fyld har jeg brugt italiensk marengs smørcreme(imbc) og det er en fornøjelse at arbejde med :) I marts var det nødvendigt med kage uden flødefyld fordi jeg skulle lave en bryllupskage til en fra min allerførste mødregruppe. Kagen kunne ikke komme til at stå på køl - den kunne kun komme til at stå i et køligt lokale og derfor valgte jeg at bruge imbc som jo består af sukker-sirup, past. æggehvider og smør + smag.
I fredags skulle jeg igen lave bryllupskage - denne gang skulle festen foregå i Odense for der er bruden født og opvokset. Og som vi vist alle ved så var der jo dømt heeeeeedebølge. Valget af imbc som fyld blev dog taget for længe siden da der jo var et par timers transport at tage hensyn til. Indrømmet - den var MEGET blød ;) men det jeg normalt er allermest bekymret for når jeg laver kage med fyld når det er varmt, er at fyldet skal blive dårligt og det er jeg bare ikke på samme måde når jeg bruger imbc.
Kan fortælle at kagen overlevede turen og smagte "fantastisk" :) Når man søger på opskrifter på "italian meringue buttercream" så kommer der rigtig mange forskellige fremgangsmåder frem. Nogle er dem er meget omstændige og de afholdte mig faktisk fra at lave cremen. Lige indtil jeg fandt opskrift og fremgangsmåde i "The Whimsical Bakehouse" Meget nem og enkel fremgangsmåde og jeg har sammen med min veninde Pia - aka Kagekonen.com - oversat opskriften og sat danske mål på. Og så lige en lille advarsel.....italiensk marengs smørcreme smager så godt at jeg ved at hvis jeg nogensinde bliver tyk så bliver det pga det :D

Ingen kommentarer: